Fúria iconoclasta
La destrucció dels vestigis del passat no és un acte de restauració democràtica de la història, sinó el lliurament de la nostra memòria i llibertat.
Any 2 Núm. 16
Sumari d'aquest número
En el número 6 del volum 2 de la revista Esperit exposem els estralls que provoca la iconoclàstia contra el nostre passat, analitzem la ideologia que contenen sèries i films americans i estudiem el gir totalitari del liberalisme actual.
Marc Comerma especula sobre les conseqüències de destruir el patrimoni històric. La fúria iconoclasta no només palesa la ignorància sobre els fets passats dels autors que la perpetren, sinó que en un intent de reparació i justícia obren la porta a la tergiversació històrica. Aquest fet beneficia la tirania plutocràtica mundial, tot afavorint els seus interessos en la desmemòria i la manipulació de masses.
Marc Maynou continua la seva sèrie sobre els Estats Units. En aquest nou article, en presenta el seu entramat cinematogràfic com a projecció del model ideal(itzat) de societat americana: diversa, multicultural, cosmopolita, on l’escassetat o el món del treball hi són absents o tangencials. En realitat, sota la pàtina de trivialitat, s’hi amaga un profund missatge ideològic, ètic i moral.
Frederic J. Porta argumenta que la crisi del Covid-19 ha insuflat aire als sistemes liberals d’Occident, en franca crisi d’ençà 2008. A Catalunya, baluard i camp d’experimentació dels poders establerts, es pot observar el que ens depararan els propers anys. Els règims liberals postmoderns empraran l’excusa del virus per governar suprimint la política, tal com el neoliberalisme va governar amb l’excusa de l’economia durant quaranta anys.
Rep cada número, directe a la teva bústia