Frederic J. Porta i Gerard Llorens debaten sobre el feixisme espanyol, el dinamisme polític del període 1919-1923 i les claus del final del règim de la Restauració a través de la lectura del llibre de Xavier Casals i Enric Ucelay-Da Cal, El Fascio de la Rambla. Los orígenes catalanes del fascismo español (2023).
Referències:
La llegenda del general Prim (La Talaia)
Francesc Cambó, polític (La Talaia)
Fermí Rubiralta, Els orígens de l’independentisme català a Cuba (Edicions del 1979, 2017)
Enric Ucelay-Da Cal, Arnau Gonzàlez i Vilalta i Xosé Manoel Núñez-Seixas, El catalanisme davant del feixisme (1919-2018) (Editorial Gregal, 2018)
J. M. Ollé Romeu, Fonaments de la ideologia liberal-conservadora: la dictadura del Baró de Meer (1837-1839) (Rafael Dalmau Editor, 1996)
La música del principi és Relicario de Mary Focela, una cupletista símbol de l'espanyolisme a la Barcelona de l'època.